Tuesday, September 22, 2009

Doing Things Right the First Time


As I go through the process of finding a job, one of the things I always do when searching is evaluate myself and look at what are my "marketable" aspects, as well as what are my weaknesses. When it comes to architecture, I know without a doubt that my biggest weakness is my lack in the understanding of the "nuts and bolts" of things - the technical aspects of what it takes to put a building together. (My college education focused mostly on the design part.)

And now, to get myself a little closer to where I should be, I'm reading this hefty textbook.

If only I stayed awake in class in the spring semester of my junior year, I wouldn't have to do this now...probably.

Oh well.

就活をしながら、就職を探す時によくする事を思い出す。一つは、自分の事をよく見て、僕の就職したい会社にとって、僕のいい所はどこ?それだけではなくて、僕の足りる所はどこ?建築・設計といったら、間違いなく僕の一番弱い所が、建築の専門的の事だ。
ビルを建てるための専門的の知識だ。(僕の大学の学習は設計の方に強調された。)

今は、僕はいるはずの所に近づくために、この分厚い教科書を読んでいる。

大学三年生の春の学期の授業で寝ないさえすれば、今はこんな事をしているはずはなかっただろう...多分。

まあ、いい。


**このエントリーに間違いがあれば、ぜひ教えてください!絶対に一杯あるからだ。コメントを書く場合は、このエントリーの一番したの所の「Comments」のリンクをクリックして。クリックしたら、ページがリフレッシュするはずで、また下の所に書く所があるはずだ。コメントを書いてから、「Comment as」の所に「Name/URL」を選んで、名前を書く。「URL」の所をそのままにしてOKだ。または、名前を書かない場合は「Anonymous」の方を選ぶ。よろしく!

3 comments:

  1. 『大学三年生の春の学期の授業で寝ないさえすれば』→『大学三年生の春の学期の授業で寝さえしなければ』かな

    就活がんばってね。
    日本では【機能美】って言葉があるので調べてみてね。

    一緒にお好み焼きを食べたAでした。

    ReplyDelete
  2. お!コメントを書いてありがとうございました。

    僕は今アメリカのサンフランシスコで就活をしています!

    ReplyDelete
  3. Hello, I do not agree with the previous commentator - not so simple

    ReplyDelete